Najgorsza karma dla psa to, najprościej mówiąc, ta źle dobrana. Psy mają bowiem różne potrzeby żywieniowe, związane z ich wiekiem, ale też rasą. Dobre karmy dla psa to te, które mają wysoką zawartość mięsa, a pozbawione są zbożowych zapychaczy. Także domowe posiłki mogą być dla naszego czworonoga bardzo szkodliwe.
Najlepsza karma dla psa powinna zawierać mięso dobrej jakości. Jak jednak ustrzec się tych najgorszych karm dla psa?
Każda karma, która jest źle dobrana do potrzeb psa, będzie zła. Chodzi tutaj nie tylko o skład karmy, ale także jej strukturę i świeżość. Musisz wiedzieć, że psy, w zależności od swojego wieku i rasy, mają różne zapotrzebowanie na składniki odżywcze i kalorie.
Młode psy potrzebują karmy z dużą zawartością białka, ponieważ wciąż rosną. Wykastrowane dorosłe psy mają tendencję do nadwagi i otyłości, dlatego potrzebują dostawać stałą, dostosowaną do ich wieku i masy ciała dawkę pokarmową, by nie przybrały na wadze. Z kolei bardzo stare psy, które borykają się z niedowagą, wymagają karmy wysokoenergetycznej, podawanej najlepiej często, ale w małych porcjach, by maksymalnie zwiększyć jej przyswajalność.
Jak wybrać dobry produkt z rankingu karm dla psów? Spójrz na pierwsze pozycje w składzie karmy dla psa. Powinny to być produkty pochodzenia zwierzęcego. Widzisz tam coś innego, np. ryż, kukurydzę czy zboża? Od razu odłóż karmę na półkę. To od mięsa powinien zaczynać się skład dobrej, pełnowartościowej karmy dla psów.
Sucha karma dla psów posiada wiele zalet, ale nie jest dobra dla każdego psa. Pies nie chce jeść suchej karmy? Duże granulki suchej karmy nie sprawdzą się dla małych psów, ponieważ pupil nie będzie po prostu w stanie pobrać jej z miski w sposób naturalny, będzie się męczył.
Sucha karma dla psa z problemami stomatologicznymi to także nie jest dobry pomysł. Wszystkie psy, które mają ubytki, zapalenie przyzębia czy kamień nazębny, nie powinny zjadać twardego pokarmu, który jeszcze bardziej podrażni ich dziąsła. Twardy pokarm nie jest też polecany psom w pierwszych dniach po zabiegu sanacji jamy ustnej.
Taka karma charakteryzuje się niską zawartością wody (poniżej 20%), dlatego to nie jest dobre jedzenie dla psa, który jest narażony na odwodnienie organizmu.
Mokra karma dla psa jest mniej kaloryczna w porównaniu do suchej i zawiera o wiele więcej wody (około 80%). Jest aromatyczna, dlatego sprawdzi się dla psów, które z powodu choroby nie mają dużego apetytu. Niestety, jej lepka konsystencja nie jest dobra dla zdrowia zębów i przyzębia, ponieważ jej spożywanie przyczynia się do odkładania płytki nazębnej i kamienia nazębnego.
Pokarm przygotowywany w domowym zaciszu także może być dla psa nieodpowiedni. Jeśli gotujesz „na oko” lub podajesz psu resztki z obiadu, to koniecznie musisz to zmienić. Zasięgnij opinii specjalisty, który układa diety dla psów, jeśli chcesz karmić czworonoga domowym jedzeniem.
Co wziąć pod uwagę, wybierając karmę dla psa? Oto najważniejsze parametry:
Psy to jedynie względni mięsożercy, co znaczy, że nie muszą jeść mięsa by przetrwać i by rozwijać się prawidłowo. Te czworonogi potrafią przyswajać także wszystkie składniki odżywcze z produktów pochodzenia roślinnego, które potrzebują.
Indywidualnie dobrana do potrzeb psa, jego wieku, masy ciała i stopnia aktywności karma wegetariańska może być pełnowartościowa, ale nie mogą to być przypadkowo wrzucone warzywa z surowymi jajkami kurzymi.
Jeśli z jakichś ważnych powodów nie chcesz, by pies jadł karmę z produktami pochodzenia zwierzęcego, możesz wypróbować gotową karmę wegeteriańską dla psów. Zaleca się jednak wcześniej skontaktować się z lekarzem weterynarii i przedyskutować wspólnie ten temat. Specjalista być może zaleci wykonanie badań dodatkowych, by ocenić stan zdrowia pupila przed zmianą diety.
Zboża, takie jak pszenica czy soja, często pełnią rolę tanich zapychaczy w karmach dla psów. Są one bardzo dobrym źródłem węglowodanów, ale niestety, nie są ani trochę dobrym źródłem pełnowartościowego białka. Białka zbóż są też częstą przyczyną alergii pokarmowych wielu psów. Stąd, wybierając karmę, zwróć uwagę na pochodzenie węglowodanów.
Zalety karm bezzbożowych:
To nieco droższa karma, która ma zaspokajać podstawowe potrzeby energetyczne psów. Ma nieco lepszy skład niż karmy ekonomiczne, ale ten wciąż pozostawia wiele do życzenia. Mimo to, takie karmy są bardzo często wybierane przez opiekunów na skutek dobrego marketingu firm, które je produkują. Taka karma najczęściej nie jest karmą pełnowartościową.
Dostaniesz ją w sklepach zoologicznych (także tych internetowych) i lecznicach weterynaryjnych. Jest ona nieco droższa niż karma ekonomiczna czy podstawowa, ale zdecydowanie warta swojej ceny. Jest to karma pełnowartościowa, co oznacza, że zaspokaja wszystkie potrzeby żywieniowe zdrowego psa.
To karmy ekskluzywne, których skład jest bardzo podobny do skład karm premium. Wyróżnia je nieco droższy dodatek w składzie karmy lub dodatek do karmy, np. obszerna instrukcja podaży karmy w zależności od wieku, stopnia aktywności i masy ciała danego psa. To także jest karma pełnowartościowa.
Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych osobowych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Serwisie dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz. Administratorem Twoich danych osobowych będzie Ceneo.pl sp. z o.o., a w niektórych przypadkach (np. identyfikator internetowy, dane przeglądania) nasi partnerzy (130 partnerów), w tym tzw. “Zaufani Partnerzy IAB” (126 partnerów).
Twoja zgoda jest dobrowolna i obejmuje przetwarzanie danych osobowych w celach: prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony, ułatwienia korzystania z naszych stron.
Zgoda obejmuje także wyszczególnione cele (wg standardu i klasyfikacji IAB Europe) dla Zaufanych Partnerów IAB: 1) Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich; 2) Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam; 3) Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam; 4). Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam; 5) Tworzenie profili w celu personalizacji treści; 6) Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści; 7) Pomiar efektywności reklam; 8) Pomiar efektywności treści; 9) Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł; 10) Rozwój i ulepszanie usług; 11) Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści, Cele specjalne: 12) Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów, 13) Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści, 14) Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich, Funkcje: 15) Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł, 16) Łączenie różnych urządzeń, 17) Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie, Funkcje specjalne: 18) Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji. Szczegółowo opisane są one w ustawieniach dostępnych pod przyciskiem: Dostosuj zgody.
W każdej chwili możesz ją cofnąć zmieniając jej ustawienia (opcje dostosowania zgody przy jej wyrażeniu dostępne są także z poziomu polityki cookies). Cofnięcie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
Więcej informacji - o wykorzystywaniu przez nas plików cookies, w tym o przysługujących Ci uprawnieniach z przetwarzania Twoich danych osobowych - w naszej polityce.
Udzielenie zgody na pliki cookies może się wiązać z przetwarzaniem Twoich danych osobowych, w tym w państwach leżących poza Europejskim Obszarem Gospodarczym, jak i z udostępnianiem ich do naszych partnerów oraz podmiotów z nimi współpracujących. Więcej informacji w naszej polityce.
Możesz w dowolnym momencie przejść do szczegółów i listy naszych partnerów (przycisk „>” przy każdej kategorii), jak i zaakceptować wszystkie lub wybrane kategorie (przesunięcie suwakiem).
Wybory, których dokonujesz w odniesieniu do celów i podmiotów (partnerów) wymienionych w tej informacji, są zapisywane w pliku cookie o nazwie „consentcookie” na maksymalny czas do 400 dni.
Wyrażam zgodę na:
Marketingowe (reklamowe) pliki cookies wspierają wyświetlanie reklam, które są bardziej dopasowane do Twoich zainteresowań i potrzeb, a jednocześnie wartościowe dla wydawców i reklamodawców. Służą także do wyświetlania reklam na innych stronach internetowych. Brak zgody nie wpływa na korzystanie ze strony.
Analityczne pliki cookies mierzą ilość wizyt i zbierają informacje o źródłach ruchu. Używamy ich także, aby poprawić działanie Ceneo. Pomagają nam dowiedzieć się, które strony są najbardziej popularne lub jak poruszasz się po naszym serwisie. Brak zgody nie wpływa na korzystanie ze strony.
Funkcjonalne pliki cookies zapamiętują wybory dokonywane przez Ciebie, zapewniając Ci lepiej dopasowane usługi. Możemy je wykorzystywać także do przeprowadzania ankiet.
Pliki cookies instalowane zgodnie z ustawieniem Twojej przeglądarki, niezbędne do prawidłowego lub zoptymalizowanego działania serwisu i naszych usług – bez nich strona internetowa lub usługi, które oferujemy mogą nie działać prawidłowo. Nie możesz z nich zrezygnować z poziomu tej strony.
Pliki cookie, identyfikatory urządzeń lub podobne identyfikatory online (np. identyfikatory oparte na logowaniu, identyfikatory przypisywane losowo, identyfikatory sieciowe) w połączeniu z innymi informacjami (takimi jak rodzaj przeglądarki i informacje w niej zawarte, język, rozmiar ekranu, obsługiwane technologie itp.) mogą być przechowywane lub odczytywane na Twoim urządzeniu celem rozpoznania urządzenia za każdym razem, gdy następuje połączenie z aplikacją lub witryną internetową – w celach tutaj przedstawionych.
Np.:
Reklamy prezentowane Tobie w serwisie mogą opierać się na ograniczonych danych takich jak witryna internetowa lub aplikacja, z których korzystasz, Twoja nieprecyzyjna lokalizacja, rodzaj urządzenia albo treści przeglądane przez Ciebie (na przykład w celu ograniczenia liczby wyświetleń danej reklamy).
Np.:
Informacje na temat Twojej aktywności w serwisie (np. przesyłane formularze, przeglądane treści) mogą być przechowywane i łączone z innymi informacjami dotyczącymi Ciebie (na przykład informacjami o Twojej poprzedniej aktywności w serwisie, innych witrynach internetowych lub aplikacjach) lub podobnych osób. Informacje te wykorzystuje się następnie do tworzenia lub ulepszania profilu odnoszącego się do Ciebie (który to profil może na przykład obejmować Twoje zainteresowania i cechy osobiste). Twój profil może być wykorzystywany (również później) do pokazywania reklam, które wydają się bardziej odpowiednie, biorąc pod uwagę Twoje możliwe zainteresowania.
Np.:
Reklamy, ktore są Ci prezentowane w tym serwisie mogą być oparta na Twoich profilach reklamowych, które mogą odzwierciedlać Twoją aktywność w serwisie, innych witrynach internetowych lub aplikacjach (np. przesyłane formularze, przeglądane treści), możliwe zainteresowania i cechy osobiste.
Np.:
Informacje na temat Twojej aktywności w serwisie (np. przesyłane formularze, przeglądane treści niezwiązane z reklamami) mogą być przechowywane i łączone z innymi informacjami dotyczącymi Ciebie (na przykład informacjami o Twojej poprzedniej aktywności w usłudze, innych witrynach internetowych lub aplikacjach) lub podobnych osób. Informacje te wykorzystuje się następnie do tworzenia lub ulepszania Twojego profilu (który to profil może obejmować możliwe zainteresowania i cechy osobiste). Twój profil może być wykorzystywany (również później) do prezentowania treści, które wydają się bardziej odpowiednie w oparciu o Twoje ewentualne zainteresowania, na przykład poprzez dostosowanie kolejności wyświetlania treści, aby jeszcze łatwiej było Ci znaleźć treści odpowiadające Twoim zainteresowaniom.
Np.:
Treści prezentowane w serwisie mogą być oparte na Twoich profilach spersonalizowanej treści, które mogą odzwierciedlać Twoją aktywność w tym lub innym serwisie (bierze się pod uwagę przesyłane formularze, przeglądane treści itd.), możliwe zainteresowania i aspekty osobiste. Informacje te mogą zostać wykorzystane na przykład do dostosowania kolejności wyświetlania treści, aby jeszcze bardziej ułatwić Ci przeglądanie właściwych (niereklamowych) treści odpowiadających Twoim zainteresowaniom.
Np.:
Informacje dotyczące tego, które reklamy są Ci pokazywane, jak również tego, jak na nie reagujesz, mogą pomóc określić, na ile dobrze zadziałała dana reklama na Ciebie lub inne osoby i czy cele reklamy zostały osiągnięte. Na przykład czy w ogóle widziałeś reklamę, czy ją na nią kliknąłeś, czy skłoniła to Ciebie do zakupu produktu lub odwiedzenia witryny internetowej itp. Jest to bardzo pomocne w zrozumieniu znaczenia kampanii reklamowych.
Np.:
Informacje dotyczące prezentowanych Ci treści oraz Twoje reakcje na nie mogą zostać wykorzystane do określenia, czy (niereklamowe) treści dotarły – na przykład – do zamierzonych odbiorców i czy odpowiadały Twoim zainteresowaniom. Pozwalają się dowiedzieć, czy przeczytałeś artykuł, obejrzałeś film, słuchałeś podcastu lub sprawdziłeś opis produktu, ile czasu spędziłeś, korzystając z serwisu, jakie witryny internetowe odwiedziłeś itp. Pomaga to poznać znaczenie (niereklamowych) pokazywanych Tobie treści.
Np.:
Można generować raporty na podstawie kombinacji zestawów danych (takich jak profile użytkowników, statystyki, badania rynku, dane analityczne) dotyczących reakcji użytkowników na treści reklamowe lub niereklamowe. Chodzi o identyfikację wspólnych cech (na przykład określenie, którzy odbiorcy docelowi są bardziej otwarci na kampanię reklamową lub treści danego typu).
Np.:
Informacje na temat Twojej aktywności w serwisie, np. odnoszące się do Twoich reakcji na reklamy lub treści, mogą być bardzo pomocne w ulepszaniu produktów i usług oraz tworzeniu nowych produktów i usług w oparciu o Twoje interakcje, typ odbiorców itp. Ten konkretny cel nie obejmuje tworzenia ani ulepszania profili czy identyfikatorów użytkowników.
Np.:
Treści prezentowane Tobie w serwisie mogą opierać się na ograniczonych danych takich jak witryna internetowa lub aplikacja, z których korzystasz, Twoja nieprecyzyjna lokalizacja, rodzaj urządzenia albo treści przeglądane przez Ciebie (na przykład w celu ograniczenia liczby wyświetleń danego filmu lub artykułu).
Np.:
Twoje dane mogą być wykorzystywane do monitorowania i zapobiegania oszustwom (np. w odniesieniu do reklam i ich klikania przez boty) oraz zapewnienia prawidłowego i bezpiecznego działania systemów i procesów. Dane te mogą być również wykorzystywane do korygowania wszelkich problemów, jakie mogą wystąpić u Ciebie, wydawcy lub reklamodawcy w związku z dostarczaniem treści i reklam oraz w związku z Twoją interakcją z treścią i reklamami.
Np.:
Niektóre informacje (np. adres IP lub funkcje urządzenia) są wykorzystywane w celu zapewnienia technicznej zgodności treści lub reklam lub w celu ułatwienia przesyłania treści lub reklam do Twojego urządzenia.
Np.:
Decyzje podejmowane przez użytkownika dotyczące celów i podmiotów wymienionych w niniejszym powiadomieniu są zapisane i udostępniane tym podmiotom w formie sygnałów cyfrowych (np. ciągu znaków). Jest to konieczne dla zapewnienia aby te podmioty i usługi respektowały podjęte przez użytkownika decyzje.
Np.:
Informacje dotyczące aktywności użytkownika w usłudze mogą być łączone z innymi informacjami dotyczącymi użytkownika, pochodzącymi z różnych źródeł takich jak aktywność w innej usłudze online, korzystanie z karty lojalnościowej w sklepie lub odpowiedzi na pytania w ankiecie – w celach wyjaśnionych w niniejszym powiadomieniu.
W związku z celami opisanymi w niniejszym powiadomieniu można przypuszczać, że urządzenie użytkownika jest powiązane z innymi urządzeniami, które należą do użytkownika lub znajdują się w jego gospodarstwie domowym (na przykład gdy użytkownik loguje się do tej samej usługi zarówno na telefonie, jak i komputerze, ewentualnie korzysta z tego samego połączenia internetowego na obu urządzeniach).
Urządzenie użytkownika może odróżniać się od innych urządzeń na podstawie informacji, które automatycznie wysyła, uzyskując dostęp do internetu (na przykład na podstawie adresu IP połączenia internetowego lub rodzaju wykorzystywanej przeglądarki) – w celach określonych w niniejszym powiadomieniu.
Za zgodą użytkownika do realizacji celów określonych w niniejszym powiadomieniu można wykorzystywać dokładną lokalizację użytkownika (mowa tu o promieniu nieprzekraczającym 500 metrów).
Za zgodą użytkownika może zostać wysłane żądanie o podanie określonych cech urządzenia użytkownika, które pozwolą na odróżnienie go od innych urządzeń (np. zainstalowane wtyczki i czcionki, rozdzielczość ekranu) – w związku z realizacją celów, o których mowa w niniejszym powiadomieniu.
Pliki cookies oraz informacje przetwarzane za ich pomocą pozwalają zapewnić użyteczny, bezpieczny serwis, wspierają jego poprawne działanie i ulepszanie, umożliwiają pomiary ruchu i analizy statystyk (także dla marketingu i skuteczności reklamy internetowej). Dzięki nim serwis i jego zawartość dostosowujemy do Twoich potrzeb, prezentując Ci treści i reklamy, które lepiej odpowiadają na Twoje oczekiwania.